Abelard és Eloise titkos szerelmespár lett, s ezzel egy
időben a levelezéseik száma csökkent, s tartalmuk is változott. Többet
foglalkoztak azzal, hol, mikor, milyen körülmények közt kerülhetnek egymás
karjába, mint mással. Szeretkezéseik váltak mindennél fontosabbá, pontosabban a
szeretkezések során tapasztaltak.
Légyottjaik nagyjából két típusba voltak sorolhatók. Voltak
a kalandos helyszínek, és a nyugodt körülmények. Sokan az izgalmak növelése
érdekében dobják fel a szexuális életüket váratlan helyszínekkel, míg számukra
ezek inkább szükséges rosszak voltak. A természetben szeretkezni például Eloise
számára stresszesnek számított, ennél még az elhanyagolt kápolnát is jobbnak
tartotta, mely utóbbiról azonban úgy vélte, hogy ettől kezdve liturgikus
célokra nem használható. De hogy újra kell szentelni utánuk, azt inkább
viccesen, Abelardot kicsit provokálva mondta. Az elhanyagolt kápolnában történő
szeretkezés után még gyógyítgatnia is kellett magát – tekintve, hogy a romok
közt kényelmes hely még a pokróccal felfegyverkezettek számára sem akadt.
Pokrócot mindig vittek magukkal, de a természet bármilyen
csendes és romantikus volt, és bármennyire is találtak olyan helyet, ahol a
madár se járt, mégsem volt biztonságos, így erről a későbbiekben leszoktak.
Mármint a szabadban szeretkezésről, mert azt a szokásukat megtartották, hogy
leültek a pokrócukra, beszélgettek, közben megfogták egymás kezét vagy
megcsókolták egymást.
Eloise-nak azért volt szüksége olyan környezetre, ahol
biztonságban érezhette magát, mert azt szerette, ha bátran csak Abelardra
figyelhet. Volt egy szokásuk, melyet a piknikelés során is játszottak: törökülésben
ültek le, mint a jógázók, és tartósan egymás szemébe néztek. Biztonságos
környezetben ebből lehetett tovább lépni, melyre a kalandos találkahelyeken nem
kerülhetett sor.
Eloise arra gondolt, hogy ha nyugodt körülmények közt tud
találkozni Abelarddal, akkor sikerül ugyanazt az embert, ugyanazt az élményt,
ugyanazt az érzést megkaparintani, és szeretkezéseik így egy folyammá válnak,
melyet csak megszakítanak a távollétek. De nem így történt. Abelard minden egyes
alkalommal más volt a számára, s minden egyes elválás úgy szakadt rá, mintha
végleges volna.
Tudta magáról, hogy Abelard fizikai érintése teljesen
megváltoztatja. Ennyire ismerte már magát. Nagyon erős érzelmek szabadultak fel
benne. Már az első érintéseknél átjárta a boldogság, belefeledkezett a férfibe,
s ha Abelard kitartó volt, ő többször is a mennyekben érezte magát. Nem tudott
parancsolni még a könnyeinek sem. Abelardot meghatotta ez a szerelemben való
teljes feloldódás. Nagyon tapasztalt nem volt a nők terén, de annyit azért
sejtett, hogy Eloise szexualitása nem mindennapi.
Eloise kedvelte Abelard súlyát. Azt is szerette, ha Abelard
kissé féloldalasan feküdt rá és csípője a combjai közé került. Egy stabil pont
kellett ahhoz, hogy Eloise úgy érezhesse hazaért, otthon van, és merülni
kezdjen, míg aztán megérkezett abba a mélységbe, ahol megszűnt minden gondolat,
ahol a teste már magától követte Abelardét, ahol a feloldódás várta. Lebegett
az újabb és újabb hullámokon, és közben elöntötte a hála érzete szeretője, az
élet, a mindenség szépsége iránt.
Hát ezért is kereste inkább Eloise a biztonságos helyeket,
mert a szeretkezés során így tudott teljesen védtelenné válni. Jól befészkelte
magát Eloise Abelard válla zugába, és arról beszélgettek, hogy alighanem a nők
élvezik jobban a szexet, mert a férfiaknak csak egy pillanat, de a nőknek
folyammá tud válni. Ha Eloise számára néha elhúzódó extázissá is vált a
szeretkezés, ami tulajdonképp felfoghatatlan volt Abelard számára, az nem
jelentette azt, hogy Abelardnak ne lett volna több mint feszültséglevezetés.
Abelard sem Eloise testét ölelte. El se jutott addig, hogy a női testet
megfigyelje, és abban lelje örömét. Ínyencek képesek csak az ilyesmire. Ő
viszont a szokásos férfiállapotba került, pont olyanba, ami szerencsés
helyzetbe hozza azokat a nőket, akik valamilyen önmagukkal szemben támasztott
esztétikai aggályaik miatt szoronganak, mert hogy ezekből semmit sem vett volna
észre. De Eloise-nak nem is lett volna oka aggódni, mert teste formás volt, és
kicsattant az egészségtől, ám Abelard ezt sem látta. Ő csak Eloise lelkét
látta, s aztán az extázisát, de testét még nem fedezte fel. Nemhogy nem
uralkodott ezen a testen – vagy ahogy mondani szokták, birtokba vette volna –,
épp ellenkezőleg, elveszett benne. Az első időszakban mindenképp.
Elég gyorsan találkozott Eloise egy másik szokásával is. Ha
a természetben voltak, Abelard épp úgy védekezett attól, hogy teherbe ejtse a
nőt, ahogy az ószövetségi Onán tette. Ám ennél Eloise tudott egy jobbat. Volt
Eloise számára valami ősi és vad meggyőződés arról, hogy amit a bőre felszív,
az benne erővé és a betegségekkel szembeni immunitássá válik.
Egyszer nekiálltak erről beszélgetni. Abelard leterítetta a
pokrócot, ami persze úgy nem volt jó helyen, ahogy a férfi kitalálta, Eloise
megfordította, odébb húzta. A dolgok elrendezésében a nők mindig felülbírálják
a férfiakat. Abelardot ez nem izgatta, eltekintve azoktól a szituációktól,
mikor az ő hanyagsága és bohémsége már nem volt összeilleszthető Eloise
módszeres szigorúságával. Ilyenkor Abelard a jövő Amelita nővérét látta
Elois-ben, és szinte megijedt tőle. De most könnyedén csapott bele a bibliai
témába:
– Onán valójában nem önkielégített, ezt tévesen értelmezzük
– mondta –, hanem coitus interruptust alkalmazott.
– És Isten se ezért haragudott meg rá – folytatta Eloise,
mert ő is ismerte a történetet –, hanem mert át akarta verni, noha a
megtermékenyítés lett volna a feladata. A bűn Isten átverésében van, nem az
emberek előtti titkolózásban.
Miután ezt megbeszélték, Eloise bal lábával átölelte és
magához húzta Abelard derekát. Anélkül, hogy tudta volna, mindig így végződött
a szeretkezésük, mintha legalábbis csak tangóztak volna, mert ebben a táncban
csavarodik rá a nő lába a férfira.
A katolikusok szexhez fűződő viszonyáról sokan azt gondolják, hogy nagyon önmegtartóztató, örömtelen, de nem így van. A katolikusok, szemben más felekezetekkel, például az ortodox zsidókkal, a szexet nem csak gyereknemzésre használják, és teljesen elfogadott számukra a szex örömszerző és kapcsolaterősítő formája. Épp a kapcsolaterősítés funkcióját látja el az is, hogy Onán példáját sem helyeslik, merthogy az is megfoszthatja a nőt az orgazmustól. A fogamzásgátlásban egyedül az idővel való operálást tartják helyesnek, mert azt tekinti a Vatikán „természetesnek”.
Kép forrása itt.
Folyt. ld. itt.
1. közéletileg informatív és/vagy konfliktust feltáró:   | |
2. sokoldalú, több oldalról megvilágító:   | |
3. tanulságos, sokaknak ajánlható:   | |
4. korrekt és/vagy mentes az érdekeltségtől:   | |
5. egyenlőtlenségre és/vagy igazságtalanságra érzékeny:   | |
6. egyéb közszolgálati értékek: közérthetőség, stílus, igényesség:   |