Ki sem tudom emelni, mennyi fontos dologról esik szó a podcast-ban: hogyan bukott meg az a teória, hogy ha növeljük egy
út kapacitását (lásd 2x2 sáv helyett legyen 2x3 sáv és akkor nem lesz dugó), sőt, épüljön elkerülőút (ó, hogy ez Szentendrén is rendre előkerül minden oldalról), akkor nem lesz dugó... Már közhely a közlekedési szakemberek számára az, hogy a kapacitás növelés nem működik, de ez ki is lett már próbálva – erről is szó esik.
Meg arról, hogy hogyan nyer teret ismét a közösségi közlekedés az észak-amerikai városokban, milyen nagy kötöttpályás fejlesztések zajlanak Európában, és ez hogyan hat a magyar vasúti infrastruktúrára; hogyen és miért kell(ene) [spoiler: nagyon] átalakítani a fejpályaudvaros budapesti vasúti szerkezetet. Hogy az olasz vasúti piacliberalizáció (azaz a v̲e̲r̲s̲e̲n̲y̲!) hogyan növeli a minőséget és lesz versenyképes a belföldi, nem éppen klímabarát repüléssel. Hogyan fogja az elektromos autózás átalakítani a jövő városait (röviden: önmagában sehogy), vagy éppen milyen hatásai lehetnek a jövő városaira az önvezető autók.
És persze arról is, hogy a parkolás a nagyvárosokban nem alanyi jog, ráadásul igazságtalanul azokkal is kifizettetjük a parkolás költségeit, akik nem használnak, nem tulajdonolnak autót.